Një sulm i turpshëm dhe që tregon injorancë statistikore

 

Nga Eduard Zaloshnja

Kur kompania italiane IPR-Marketing publikoi në Ora News sondazhet e para të saj rreth zgjedhjeve aktuale lokale në Shqipëri, politikanë të opozitës dhe analistë pranë saj i cituan gjerësisht rezultatet e atyre sondazheve. Dhe kuptohet përse.

Swiss Digital Desktop Reklama

Erion Veliaj, sipas atyre sondazheve, merrte vetëm 45% të votave në Tiranë, Halim Kosova merrte më shumë vota se koalicioni që e mbështët, Grida Duma ishte pothuaj barazim me Vangjush Dakon në Durrës, dhe Voltana Ademi ishe 20 pikë para Keti Bazhdarit në Shkodër.

Swiss Digital Mobile Reklama

Kjo ishte para një muaji. Por pasi IPR-Marketing publikoi në Ora News serinë e dytë të sondazheve, filloi sulmi ndaj kësaj kompanie, si nga politikanët e opozitës, ashtu edhe nga analistët pranë saj (mazhoranca nuk u ndje as pas publikimit të serisë së parë të sondazheve, e as së dytës).

Sulmet e politikanëve të opozitës ndaj kompanisë IPR-Marketing kishin si objektiv besueshmërinë e sondazheve nga pikpamja e ndershmërisë, ndërsa sulmet e analistëve kishin objektiv besueshmërinë nga pikpamja e saktësisë statistikore.

Për të parët është turp që ta sulmojnë IPR-Marketing, ndërsa të dytët thjesht demonstrojnë injorancë statistikore. Dhe ja përse.

IPR-Marketing është një kompani sondazhesh me eksperiencë të sukseshme në parashikimin e zgjedhjeve në Itali për 20 vjet. Ndërkohë, ajo ka demonstruar shkallë shumë të lartë parashikueshmërie edhe në zgjedhjet shqiptare qysh nga 2009-ta.

Kështu, sapo mbaroi votimi në 28 qershor 2009, kompania IPR-Marketing, bazuar në sondazhet parazgjedhore dhe në eksit-pollet e zhvilluara prej saj, parashikoi që koalicioni i udhëhequr nga Berisha do të rezultonte i pari me 47% të votave. Pas mbarimit të numërimit, ai rezultoi me 46.9% të votave. Një saktësi milimetrike parashikimi!

Me të njëjtën saktësi, IPR-Marketing parashikoi përqindjet e koalicioneve të udhëhequra nga Rama, Meta e Meksi, ndërkohë që në Top Channel, kompania e dytë më e madhe amerikane e sondazheve, Zogby International, parashikoi që koalicioni i udhëhequr nga Berisha do të fitonte 60%-70% të votave në çdo qark…

Në 23 qershor 2013, sapo mabroi votimi, kompania IPR-Marketing, bazuar në sondazhet parazgjedhore dhe në eksit-pollet e zhvilluara prej saj, parashikoi që koalicioni i udhëhequr nga Rama do të rezultonte i pari me 54.5% të votave.  Pas mbarimit të numërimit, ai rezultoi me 57.9% të votave. Një saktësi mëse e kënaqshme e parashikimit të fituesit!

E pra, ta sulmosh për pandershmëri këtë kompani që ka parashikuar edhe fitore të Berishës edhe të Ramës (sipas asaj që i ka treguar hulumtimi i realitetit elektoral), është thjesht një turp. Ndërsa të mundohesh t’i gjesh pasaktësi statistikore sondazheve IPR-Marketing, tregon injorancë statistikore, sepse Dr. Antonio Noto (drejtuesi i IPR-Marketing) është një statisticien i vjetër me eksperiencë të gjatë nw sondazhet politike, i cili, padyshim, i kontrollon mirë rezultatet para publikimit, për çdo inkoherencë të mundshme.

Fjala vjen, fakti që 11% e tiranasve mund të votojnë sot Gjergj Bojaxhiun, por vetëm 1% besojnë se ai do të fitojë, nuk përbën një inkoherencë statistikore. Kjo, për faktin se shumica e votuesve të Bojaxhiut e dinë që partitë e mëdha kanë mjaftueshëm votues besnikë të tyre, për të mos bërë të mundur fitoren e një të pavaruri në Tiranë. Sidoqoftë, ata votojnë për të se duan të japin një mesazh paszgjedhor.

Gjithashtu, votuesit e Halim Kosovës e dinë ose e kanë dëgjuar se partitë që mbështesin rivalin e tij kryesor (Erion Veliajn) patën parvjet një epërsi gjigande prej 95 mijë votash. Prandaj, nuk është inkoherent fakti që vetëm 12% besojnë se Kosova do të fitojë, megjithëse 33%, sidoqoftë, do t’ia jepnin sot votën atij …

respublica.al

SHKARKO APP

KOHA JONË SONDAZH

A e liron Gjykata Kushtetuese nga burgu, Erion Veliajn?