Reportazh tronditës; Patriotizmi Shqiptar po kthehet në terrorizëm

Grupet terroriste e kanë kamufluar besimin islam me vrasjet e pa justifikueshme, e për rrjedhë, vendet me shumicë myslimane po paragjykohen. Lidhur me këtë, gazetari Frud Bezhan ka bërë publike lidhjen e pamenduar, që ndenja e patriotizimit të mendur bosh, po e mbush besimi por jo gjithçka ështëashtu siç duket, thuhet në shkrimin e publikuar në “Radio Free Europe”, që flet për Kosovën. I titulluar në origjinal:” A Growing Split Between Islamic, Secular Identities In Kosovo”.

Më tej gazetari, bën të ditur se në Kosovë 96 për qind e 2 milionë banorëve janë myslimanë. E ka cilësuar si një vend perëndimor kryesisht pro-amerikan. Thelbi i shkrimit lidhet me atë që Bezhan e quan si rritje e Islamit konservator, që sipas tij është duke marrë një pikëmbështetje në shoqëri. “Ka pasur rreth 200 xhami në Kosovë, që pas luftës në 1999. Sot, ka më shumë se 800. Një xhami e re ndërtohet çdo muaj”, nënvizon Bezhan.

Në shkrim thuhet se: “Në rrugët e Prishtinës, gjithnjë e më shumë gratë ecin të mbuluara me të zeza. Është e zakonshme për të parë njerëzit me mjekra dhe pantallona nën kyçet e këmbës, një vulë e konservatorëve myslimanë”.

Si një krahinë autonome në Luftës së Dytë Botërore post-komuniste Jugosllavisë, Kosova ishte tradicionalisht laike. Për dekada me radhë, autoritetet jugosllave vulosën identitetet fetare dhe përkatësitë etnike.

“Ka qenë një zgjerimin e praktikimit të fesë më të fuqishme, femrat mbulonin kokat e tyre dhe të rinjtë shkonin në xhami”, thotë Rashiti. Një nga arsyet kryesore të idesë konservatore fetare është përhapur, thotë ai, nga institucionet e dobëta të Kosovës.

”Shumë shqiptarë të Kosovës nuk janë të lidhur emocionalisht me flamurin e Kosovës, e cila është shumë e ngjashme me flamurin e Bashkimit Europian. Në Prishtinë, edhe në ndërtesat qeveritare, flamuri përdorur gjerësisht. Shumë këtu e shohin veten si shqiptarë dhe do të donin për t’u bashkuar me vëllezërit e tyre etnike. Për shumë kosovarë, Islami e ka mbushur atë boshllëk dhe ofroi një kuptim të qartë të përkatësisë.  “Islami më ka dhënë qëllimin dhe motivimin”, thotë Sadiku 21-vjeçar, i cili është i mbuluar me një hixhab të bardhë dhe ka këna të pikturuar në duart e saj. “Unë kam gjetur paqen e brendshme nëpërmjet Islamit”.

Ndikimi radikal

Bashkësia Islame e Kosovës, një institucion i pavarur që mbikëqyr punët islamike në vend, përmes një myfti të caktuar, apo udhëheqësi fetar, është përpjekur për të mbajtur kontroll të fortë mbi aktivitetet islame. Por ky institucion është akuzuar nga kritikët se ka qenë i dobët në lidhje me regjistrimin e xhamive zyrtare dhe duke lejuar shkolla të paregjistruara fetare dhe xhami joformale të lulëzojnë në të gjithë vendin.

2EDD53BF-51FC-4D29-9DF9-74D68F5F53C0_w640_r1_s

Me interes të veçantë për autoritetet kosovare ka qenë ajo që ata e perceptojnë si të radikalizuar në ndikimin e donatorëve të huaj. Në fund të vitit 2014, zyrtarët kosovarë kanë mbyllur 14 bamirëse të Lindjes së Mesme, të financuara, të cilat janë të dyshuara për lidhje me grupet ekstremiste islamike.

Rritja e konservatorizmit fetar në Kosovë është veçanërisht e dukshme në qytetet rurale si Kaçaniku dhe Gjilani.

Më shumë se 300 persona nga Kosova kanë shkuar për të luftuar me grupet ekstremiste në Lindjen e Mesme, duke e bërë kontribuesi më i madh në Europë. Autoritetet e Kosovës thonë se rreth 50 xhihadistë janë vrarë në luftimet në Siri dhe Irak, dhe rreth 120 janë kthyer në Kosovë. Më shumë se 100 njerëz në Kosovë janë arrestuar apo janë nën hetime për rekrutimin apo duke luftuar jashtë vendit në emër të grupit ekstremist të Shtetit Islamik.

Ka shqetësim në mesin e shumë kosovarëve se jashtë shenjat e Islamit paraqesin një ndikim radikal.

Përshtati: Redjon Shtylla

Shkrimi origjinal

http://www.rferl.org/content/kosovo-split-islamic-identity-secular-traditions/27906304.html

SHKARKO APP